♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

lördag 9 oktober 2010

25/4 MÖTE MED DELFINER PÅ KOLMÅRDEN!
Ojojoj trötta men väldigt uppspelta!
Efter en hotelfrukosst som aldrig e fel var det samling i receptionen för alla de deltagare och meddeltagare att sammlas och vänta på guiden som skulle hämta upp oss och leda oss upp till delfinariumet!

Det var två par och en man förutom mamma som skulle få en underbar dag, jag och Frun till mannen fick vara med under dagen men lite på sidan.
Efter en liten promenad på ca 5-7 minuter (bara uppför !) var vi frame!!
Vi kom till något som man kallade för Lagunen. Lagunen var ett stort rum med fönster ut i basänmgen och där såg man dom magnefika däggdjuren simma WOW!!!!

Nu förklarade guiden hur dagen var upplagd och det skulla börja med 1½ timmes Föreläsning, Nu fick jag själv välja om jag ville vara med på denna läran om delfinerna men det var så fint väder så jag tog en tripp helt själv i parken (Klomården öppnar inter förens nästa helg) jag och alla skötare + alla djur förståss!!

Efter föresläsningen och min tur i parken var det dax för lunch i lagunen med delfinerna som simma ett par meter ifrån !!!! Lycka!
Nu börjar det brännas, snart så skall vi upp i bassängområdet och då börjar mammas äventyr på riktigt!!
Ombytta till våtdräckter... "Mmm senaste modet!" bar det av till träningsbassängen.
Jag och frun till mannen fick sitta på läktaravdelningen medans deltagarna satt vid basängen och fick ännu lite mer info.

Efter ett tag skulle det det bakom kulisserna för att få se hur allt med mat och vitaminer vägning osv går till, här fick jag gå ut och runt till själva uppvisningsbasängen!
Att få vara medeltagare och vara så pass nära om vi fick trodde jag inte i min vildaste fantasi var möjligt innann dagen börja, bara att vara meddeltagare är klrt en upplevelse!
Nu skall dom få ha NÄRKONTAKT!!!! uppdelade i tre grupper och med en varsin tränare och en delfin så placera dom dig på bassängkanten, nu tror jag att mammas käkar har låst sig,
smilet går från öra till öra!
Titta vilken lycklig mamma! ♥

Inga kommentarer: